Smoothies – ako na ne?

smoothie_espresso.jpg

Smoothie môžete raňajkovať, obedovať aj večerať. Je osviežujúci a sýty zároveň. Kombinácií existuje naozaj veľa. Ako na to? Poradíme vám.

TEKUTÝ ZÁKLAD?

Ryžové, mandľové, konopné, sojové, ovsené či kokosové mlieko, kokosová voda, čistá voda, zelený čaj alebo čerstvá ovocná šťava z jabĺk.

KEĎ ZELENÁ ZELENINA, TAK AKÁ?

Špenát, listový šalát, kel, uhorka, rímsky šalát, rukola, kôpor, žihľava, mäta, vňate a listy z koreňovej zeleniny, feniklové či púpavové listy, mangold, stonkový zeler, cesnak, viazanička koriandru či petržlenová vňať.

IDEÁLNE OVOCIE?

Banán, avokádo, jablko, broskyňa, mango, ananás, citrusy, kiwi, granátové jablko, bobulovité ovocie. Najlepšie je si vyberať podľa sezóny.

ENERGIA NAVYŠE?

Supergreens prášok, zelený jačmeň, ľanový olej, spirulina, proteínový prášok, surové kakao, chia, ľanové alebo konopné semienka, lucuma prášok, acai, vanilka, škorica, akékoľvek orieškové maslo. Alebo jedno espresso navyše.

CHCEŠ TO OSLADIŤ?

Použi kokosový cukor, kokosový olej, javorový alebo agavé sirup, sušené ďatle, med, stévia. V sezóne často stačí len zrelé čerstvé ovocie.

NÁŠ OBĽÚBENÝ?

Kombo: jablková šťava, šťava z citróna a limetky, zázvor, avokádo, zopár listov šalátu, granátové jablko, lyžica supergreens a lesný med. Ideálny imunity booster plný antioxidantov!

Na smoothie na obrázku potrebujeme: ryžové mlieko, banán, mrazené jahody alebo iné bobulovité ovocie, štipka stévie a vanilky, lyžička pomletých ľanových semienok a jeden espresso shot.

Foto: Martin Črep

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *