Na Vianoce kapusta. Po Vianociach? Zeler!

Všetci to dobre poznáme. Opakuje sa to pravidelne rok čo rok. Predvianočný stres a potom nekonečné dopĺňanie energie od Štedrého dňa až po Nový rok. Väčšinou jedlom. Jeden hryz koláča, potom trochu majonézového šalátu, vysmážaná ryba, znova nejaký ten koláčik, k tomu alkohol a niekoľkodňové leňošenie a v Novom roku sa cítite prejedení a unavení. V takom stave sa novoročné predsavzatia plnia ťažko.

Vykročte tento rok správnou nohou a urobte niečo pre svoje telo. Choďte na prechádzku na čerstvý vzduch alebo vezmite korčule a urobte radosť svojim deťom. A čo to jedlo? Dajte si záväzok, že tento rok pridáte do svojho jedálnička viac zeleniny. V januári síce veľa kvalitnej zeleniny nenájdete, ale niečo sa predsa len vyskytne buď vo vašich špajzách a pivniciach alebo na trhoch. Napríklad zeler.

Pravdepodobne poznáte zeler len ako surovinu vhodnú na prípravu vývaru, no napriek jeho nie veľmi sympatickému vzhľadu by ste ho tento rok nemuseli hádzať iba do hrnca. Má v sebe totiž množstvo skvelých vecí. Vitamín C z neho, napríklad, robí skvelú zbraň proti chrípke. Obsahuje tiež vitamíny A, K, E a celú skupinu vitamínov B. K nim sa pridávajú minerály ako draslík, horčík, sodík, vápnik, železo, zinok, jód a chróm.

Celý komplex vitamínov a minerálov v zeleri z neho robia ideálneho parťáka na podporu správneho fungovania nervov a svalov a udržiavanie hladiny tekutín v tele. Konzumácia zeleru navyše reguluje hladinu krvného cukru, chráni pred voľnými radikálmi a podporuje peknú a čistú pokožku. Odstraňuje tiež zápchu a obsahuje minimum kalórií takže tak, ako pri konzumácii mnohých iných druhov zelenín, môže pomôcť pri zhadzovaní nadbytočných povianočných kíl.

Ak sa teraz pýtate ako ho použiť, máme jeden typ. Skúste tento jednoduchý a chutný zelerový šalát s jabĺčkom.

Foto: http://www.mnn.com/food/healthy-eating/photos/14-vegetables-youve-probably-never-heard-of/celeriac

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *