Ľanové semiačka – také iné zlato?

FOOD

Veľmi málo z nás využíva vo svojej kuchyni niečo tak chutné a zdravé ako sú ľanové semiačka. Pri nich naozaj neplatí čím väčšie – tým lepšie. Ľanové semiačka sú obrovským zdrojom vitamínov a okrem toho sa používajú ako prírodný detoxikačný prostriedok. Stačí, ak ich cez noc necháte odležať v prevarenej vode a následne rozmliaždite mažiarom alebo použijete mixér. Získate tak výborný zdravý nápoj. Vaše telo Vám poďakuje. A pochutia si aj tehotné maminy.

Ľanové semiačka, tieto jemné malé zrniečka môžete využiť naozaj rôznorodo. Určite všetci poznáte typické slovenské pečené zemiaky v šupke, podávané s maslom. Dozdobte si ich ľanovými semiačkami a dokonalá chuť je zabezpečená. Alebo čo tak spestriť šaláty? Prichádzajúca jar nám ponúka širokú paletu možností, kde môžeme využiť toto “iné” zlato. Ich lahodná chuť dodá vašej kuchyni úplne nový šmrnc.

Tento zázrak prírody je zdrojom olejov a tukov, vitamínov, minerálov, ktoré majú podľa doktorky Johanny Budwig overené detoxikačné a protirakovinové účinky. Ľanový olej v kombinácii s plnotučnými mliečnymi produktmi so živou kultúrou, dokáže naozaj liečiť rakovinu. V ideálnom prípade ho kombinujeme s kozím mliekom a lyžicou čerstvo pomletých ľanových semiačok a lyžicou ľanového oleja – každý deň nalačno. Vďaka tomuto objavu bola táto žena nominovaná aj na Nobelovu cenu za prínos do medicíny.

Odporúčaná denná dávka je 25-35 gramov ľanových semiačok alebo ľanového oleja. Môžete ich konzumovať samostatne alebo nimi dochutiť jogurt, šalát, tvaroh, či kašu. Ideálne na zdravý začiatok dňa.

Táto plodina je bohatá na vodu, tuk, bielkoviny, sacharidy, vlákninu, železo, vápnik, horčík, fosfor, draslík, sodík, lutien, zinok, mangán, selén, omega 3 a omega 6 mastné kyseliny nenasýtené, vitamíny B, C, E,K, kyselinu pantoténovú a kyselinu listovú. Najdôležitejšie z toho všetkého sú tuky 42%, Vláknina 28%, omega 3 mastné kyseliny a lignany.

Lignany sú najvýznamnejšou zložkou ľanového oleja. V porovnaní s ostatnými rastlinnými doplnkami obsahuje až 100 násobne väčšie množstvo. Pri výrobe ľanového oleja sa v procese lisovania odstráni až 98% týchto zložiek. Preto mnohí výrobcovia vracajú lignany späť do oleja. No sú aj takí, ktorí to nerobia, preto sa odporúča sledovať etikety a zloženie.

Účinky ľanových semienok možno zhrnúť nasledovne:

  • Podpora imunitného systému
  • Detoxikačné účinky
  • Antiseptické a antibiotické účinky
  • Pozitívny vplyv na tráviace ústrojenstvo
  • Prečistenie obličiek a pečene
  • Podpora v liečbe kožných ochorení
  • Prevencia a podpora v liečbe onkologických a kardiovaskulárnych ochorení
  • Normalizuje hladinu cukru v krvi

Jednou z možností kde môžete tieto chutné a zdravé semiačka použiť ako ingredienciu, je tento domáci voňaví špaldový celozrnný chlebík, pohánkovo čučoriedkový bezvaječný koláč s makom alebo náš vláčny čokoládovo-kokosový cukinocake.

Zdroj: Jem iné, Peknetelo.eu, Zzz.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *