Ako sa prejesť k zdravej pleti

Screen shot 2015-11-18 at 9.56.05 AM

Naša pleť nám dokáže veľmi ovplyvniť sebavedomie a spokojnosť so sebou samým. Buď sa na seba nedokážeme pozrieť alebo nám radosť doslova žiari z tváre. Za starostlivosť o pleť sme ochotní vyhodiť nemalé peniaze a vyskúšať rôzne domáce recepty. Ale čo keď by ste tomu mohli pomôcť aj zvnútra. Tu je zopár základných tipov ako na to.

Nebojte sa tuku!

Existuje čoraz viac dôkazov o tom, že tuk nie je nebezpečný a netreba sa mu vyhýbať. Každá bunka v našom tele je zložená z tuku a to sa týka aj pokožky. Tuk pomáha pokožke vyzerať plno, sviežo a zdravo. Snažte sa vyberať si zdravé tuky ako napríklad ryby (makrela, losos, sardinky), orechy (hlavne vlašské), ľanové semienka, avokádo či vajíčka.

Bylinky

Najjednoduchšie ako ich môžeme zapracovať do svojho denného režimu je vo forme čaju. Ak chcete, aby vám naozaj pomohli, vyberajte si kvalitné čaje a pokiaľ možno sypané. V takejto forme získate nielen liečivé účinky čajov, ale doplníte aj svoj pitný režim. Je niekoľko byliniek, ktoré podporujú zdravú a žiarivú pokožku – ďatelina lúčna, praslička poľná, žihľava alebo kamilky. A všetky sú aj chutné.

Čistá strava, čistá pleť

Asi najviac podceňovaným faktorom, ktorý má najväčší podiel na tom, ako naša pleť vyzerá je strava. Jedálniček bohatý na rafinovaný cukor, alkohol, fast food, polotovary a s nedostatkom zeleniny, ovocia a kvalitných bielkovín je recept na pohromu.

Ak už nič iné, snažte sa denne konzumovať aspoň 5 porcií zeleniny, 2 porcie ovocia a kvalitné rastlinné alebo živočíšne bielkoviny. A nezabudnite pritom vyradiť sladené nápoje a ovocné šťavy.

Napravte svoje nedostatky

Živiny, ktoré zohrávajú veľkú úlohu na údržbe vašej pokožky a ich nedostatok sa môže prejaviť práve na zdraví pokožky:

Vitamín D – predtým ako siahnete po doplnkoch, dajte si ho najprv otestovať. V zimnom období sa ťažšie získava zo slnka, a tak skúste do stravy zaradiť potraviny ako napríklad tresčiu pečeň, žĺtka, kvalitné maslo a naklíčené semienka. Podľa niektorých štúdií pri ekzéme, psoriáze alebo akné je veľakrát preukázaný aj nedostatok vitamínu D.

Vitamín A – zohráva dôležitú úlohu pri podpore a udržiavaní epitelového tkaniva a pomáha pri hojení rán. Nájdete ho v kvalitnom masle, žĺtkoch, pečeni, morských rybách, ale aj v mrkve, sladkých zemiakoch, špenáte, marhuliach, či v iných žlto-oranžových plodoch.

Zinok – jeho nedostatok je spojený s problémovou pokožkou, ako je napr. akné, zlé hojenie rán, strie alebo časté poranenia pokožky. Zinok obsahujú hlavne: hovädzie mäso, pivovarské kvasnice, paprika, žĺtka, zázvor, jahňacina, ustrice, slnečnicové a tekvicové semienka. Takisto celozrnné múky a pečivo môžu byť vhodným zdrojom zinku, aj keď práve pri mletí sa stratí asi 80% jeho množstva.

Očista

Vaša pečeň hrá veľkú úlohu pri zdraví pokožky. Hlavne kvôli tomu, že nepriamo reguluje hladinu hormónov vo vašom tele. Práve nerovnováha hormónov vo väčšine prípadov spôsobuje kožné problémy. Ak chcete vašu pečeň podporiť, stačí vyradiť alkohol, zaradiť brokolicu, karfiol alebo inú príbuznú zeleninu a prípadne môžete pridať aj čaj z púpavového koreňa.

Pri týchto zmenách však neočakávajte zázračné výsledky zo dňa na deň. Chce to trpezlivosť. Vašej pokožke trvá okolo 27 dní, kým sa obnoví a preto to nevzdávajte po prvom týždni.

Autor článku: Evka Blaho

Autor foto: Lousy Auber

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *